Ministerstvo zdravotnictví chystá nový projekt

18.05.2011 10:55

 

V rámci celé řady reformních kroků připravuje Ministerstvo zdravotnictví další projekt, jenž má v konečném důsledku vést ke snížení počtu pacientů v čekárnách u praktických lékařů. Nový projekt ponese název Domácí lékař a bude fungovat přes internet, který už dnes vlastní většina domácností v ČR. Práce na projektu zabrala expertům zhruba dva roky a spuštěn by měl být po prázdninách.
 
Ve zkratce se pokusíme popsat, jak by měl celý Domácí lékař fungovat: v podstatě jde o něco na způsob "Klíče k určování chorob". Tzn. na hlavní straně máte základní specifikaci obtíží - pálení, svědění, píchání, únava, kašel, vyrážka, teplota, atd., vyberete a kliknete dejme tomu na svědění a v dalším kroku se nabídne "svědění s vyrážkou" nebo "svědění bez vyrážky" atd. atd., až postupně dojdete k výsledné diagnóze. Zhruba 1/4 diagnóz končí konstatováním "Pro potvrzení diagnózy navštivte praktického lékaře", zbylé 3/4 pak obsahují v konečném kroku krom určení nemoci i doporučené léky, které jsou volně v prodeji v lékárnách. Několik diagnóz pak obsahuje i doporučení ohledně sepsání poslední vůle a vykonání nezbytných administrativních kroků těsně před úmrtím.
 
Bývalý mluvčí ministerstva Tomáš Cikrt říká: "Tento projekt jsme rozjeli ještě já s Tomášem Julínkem, současné ministerstvo jej pouze dokončilo a teď sklidí veškerou slávu za nás. Ale to nevadí, důležitý bude výsledek, a tím bude jistě rapidní snížení počtu pacientů v čekárnách. O to nám šlo především. Jsem rád, že můj původní nápad došel až do svého cíle. Já jsem malej, ale šikovnej." Menší spokojenost vyjádřila paní Anastázie Nováčková, 82letá seniorka, která se sice i přes pokročilý věk naučila internet ovládat, ale k projektu je spíše skeptická: "Pane redaktore, v mejch letech už člověka jaksi bolí všecko, víme? Takže mám trochu strach, že na mě bude pasovat těch diagnóz až moc a já utratím za léky i poslední zbytky mýho chabýho důchodu."
Oba spoluzakladatelé projektu Domácí lékař, vpravo Tomáš Julínek, vlevo pak Tomáš Cikrt, přezdívaný "Gigant"
 
 

Diskusní téma: Ministerstvo zdravotnictví chystá nový projekt

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek